Dat de war on talent hevig heerst binnen de bouwsector is geen nieuwtje. Goede werkkrachten vinden wordt elk jaar steeds moeilijker. Ook zo voor Renotec. In de zomer van 2020 werd er daarom een stuurgroep samengesteld met als opdracht: “ Hoe kunnen wij als Renotec nieuwe arbeiders aantrekken?”. De klassieke kanalen leverden niet het aantal kandidaten op die wij nodig hebben om onze groei te ondersteunen. Als resultaat werd er enkele maanden nadien de campagne #WeAreRenotec gelanceerd. Deze rekruteringscampagne bouwt op de volgende pijlers:
- We gaan onze mensen ZELF opleiden. Dit betekent dat we bij aanwervingen de focus leggen op de persoon en niet zijn/haar ervaring.
- We zetten onze eigen medewerkers in om mensen aan te trekken.
- De medewerkers die mensen aanbrengen worden in de bloemetjes gezet: ze ontvangen een leuke bonus én wij trakteren op cupcakes.
- Om alle Renotec’ers te betrekken gaan we met een promobus ALLE werven bezoeken! Elke medewerker krijgt bezoek van ons rekruteringsteam.
- We zorgen voor een leuke sfeer, muziek, wafels, …
- Alle medewerkers krijgen een flyer met daar op een QR code. Deze QR code verwijst naar de website: www.wearerenotec.be
- Omdat niet al onze medewerkers Nederlands en/of Frans spreken, lanceren we de campagne (flyers / filmpje / website) in volgende talen: Nederlands, Frans, Engels, Roemeens, Portugees, Pools en Turks.
Doel van de campagne: in 2021 willen we zeker 50 mensen aanwerven via dit kanaal. De status in september 2021 (na 9 maanden campagne): we verwelkomden 120 nieuwe collega’s.